Alla vill till storstan….

köpa lägenhet….. och det vill självklart min son också. Han har i och för sig bott där i snart två år nu, och hoppat runt mellan olika andrahandskontrakt. Så nu har vi faktiskt pratat om att köpa en lägenhet till honom.

Inte billigt, det ska gudarna veta, men det är omöjligt för honom att hålla på såhär. Den lägenheten han fick tag i nu har han i tre månader sedan måste han flytta igen.

Så nästa vecka ska vi träffa en mäklare på HusmanHagberg på Söder och titta på ett par lägenheter. Håll bara tummarna för oss att priserna inte går upp för mycket när budningen väl kommer igång.

2 thoughts on “Alla vill till storstan….

  1. Bambi

    Jag är helt med dig i denna punkt. Får hoppas att priserna inte stiger allt för högt i budgivningen – men sicken investering det blir om ni hittar en rimlig lägenhet åt honom. Jag och min sambo är själv på andrahandsmarknaden just nu. Vi lyckades dock landa ett långtidskontrakt på MINST ett år igår. Men det var ju efter mycket om och men ändå. Stort lycka till, till din son. Det är ju inte lätt heller att veta att ens son/dotter liksom inte har en fast plats att kalla hem liksom. Mina föräldrar är inte överlyckliga liksom och då är jag ändå 25 år.

    Gilla

    Svara
    1. lisexgustavsson Inläggets författare

      Vi hittade faktiskt en riktigt fin lägenhet till ett riktigt bra pris, så det känns bra. Men jag förstår helt dina föräldrar 😉 Jag kanske inte vill att han ska bo hemma, men bo nära hade han gärna fått 🙂

      Gilla

      Svara

Kommentera

