Utmaning

nyårI år ska jag och en kompis fira nyår ihop och eftersom hon är vegetarian så kommer vi ha en meny som är helt vegetarisk. Jag ska inte sticka under stolen med att jag är en verklig köttperson, så detta kommer verkligen att vara en utmaning för mig. Men jag tycker att det ska bli både kul och intressant att se hur det blir.

Det är inte helt enkelt, hon äter inte fisk och skaldjur heller annars hade det ju varit enkelt.

Vad tror ni om detta, låter inte så dumt va?

Förrätt
Bruschetta med avokadoröra och tomat

Huvudrätt
Risottobiffar med getostfylld squash

Efterrätt
Pavlova med lime- och passionscurd

Ostbricka

Det är en hel del ost, men jag tror att jag behöver det för att jag ska känna mig mätt. Det låter i alla fall väldigt gott enligt mig, får se vad Johanna säger om jag får godkänt på mitt förslag 🙂

Gott nytt år på er!

 

Kommentera

