Semester!

Om det är någon som är egen företagare här som läser detta så vill jag ställa en fråga. Är det bara jag som försöker göra allt själv? Jag vet inte vad det är som gör det. Om det är att jag har ett kontrollbehov som inte är riktigt hälsosamt eller om det är att jag måste visa mig ”duktig” hela tiden.

Denna semestern ska jag testa någonting nytt. Jag ska släppa all kontroll vad gäller bokföring och liknande till Arvato. Förra året så satt jag med det själv för jag trodde inte att det skulle bli så mycket. Men det var helt klart mer än bara ett par kvällar som jag hade räknat med. Plus att min personal ringer och frågar saker med jämna mellanrum.

Självklart måste de kunna ringa och fråga mig saker, det är liksom lite av priset man får ta när man har eget företag. Så i år ska jag skala av så mycket som möjligt till andra så att jag faktiskt kan slappna av på semestern, känner att jag verkligen behöver det.

Så i år ska jag släppa kontrollen, sluta vara duktig och ha semester så jag kan ha fullt laddade batterier när hösten drar igång, så det så!

kontrollbehov

Kommentera

