Studenttider.

Nu är det så många som inte hinner gå till gymmet för att de måste vara hemma och förbereda för studenten. Jag personligen tycker att större fester, studenter, bröllop och liknande tillfällen är det ultimata tillfället att använda sig av catering.

Ibland så upplever jag att folk har en märklig stolthet när det handlar om att laga mat till större tillfällen. Man vill liksom vara övernaturlig och klara av allt själv. Är det inte bättre att ta hjälp så att man istället kan njuta av festen istället för att slava i köket?

Jag har försökt att tala om detta för mina medlemmar att annorlunda har ett par alternativ som de kan använda istället för att stressa som ge gör. Borde ju vara trevligare att njuta av sina barns student istället för att stressa runt med maten och annat? Är det bara jag som inte anser att det är ett nederlag att ta in catering?

Det kanske var så förr att mor i huset tog sin chans att visa hur duktig och var på att laga mat när det var stora fester. Men detta var ju under en tid när alla inte arbetar heltid, skjutsar barn till aktiviteter och samtidigt ska ha någon form av egentid.

Nej, säger jag bara! Släpp alla illusioner om att vara den perfekta mamman och husfrun och ta in lite hjälp så du kan sitta och snacka skit med dina gäster och drick lite vin och njut av dagen!

rödvin

Kommentera

