Proteinrik dessert som inte gungar blodsockret så mycket

Har hittat en härlig och god dessert som innehåller en hel del protein som jag vill dela med mig av. Den kan till och med användas som en lyxigt kvällsmål eller mellanmål om man vill.

För mig är det bra ju mer protein en måltid innehåller eftersom det gör att i alla fall jag inte kan äta så hemskt mycket. Och så håller jag mig väldigt mätt länge.

Så jag tänkte jag skulle dela med mig ifall det är någon som saknar inspiration till mellanmål eller desserter.

Detta är för 4 personer
250 g Arla Kesella kvarg hallon
rivet skal av 1⁄2 st citroner
2 st äggvitor
1⁄2 dl strösocker
8 msk hallon
4 msk flagad mandel

Gör så här:

Blanda kvarg och citronskal. Vispa vitorna till ett fast skum. Tillsätt socker och fortsätt vispa någon min. Vänd ner äggvitan i kvargen. Fördela i 4 portionsglas och låt stå i kyl ca 1 timme.

hallon och kvarg

Kommentera

