Omöjligt att vara alla till lags!

Det är verkligen totalt omöjligt att göra alla till lags, speciellt när det handlar om att lägga upp ett gruppträningsschema.

Sedan det nya schemat började gälla för ett par veckor sedan så är det alltid någon som tycker att BodyPumpen krockar med spinningen eller att Zumban börjar för tidigt eller att Pilates ligger på fel dag…….. Det går verkligen inte att få ihop det så att alla blir nöjda, vilket är väldigt frustrerande för jag vill ju att mina medlemmar ska trivas.

Sedan undrar om detta är typiskt svenskt att så fort det inte passar så säger man ”om du inte lägger Zumban klockan 18 istället för 17 så kommer jag att byta gym och jag kommer att berätta för alla varför jag slutade här”. Jag blir verkligen så ledsen när jag hör sånt här och jag vet inte riktigt hur jag ska bemöta det. Men jag kan ju inte lägga om en klass som har mellan 30 och 40 personer varje gång för att en eller två tycker att den ligger på fel tid. Jag lägger ju inte schemat för är jäklas med folk.

Jag måste ju ta hänsyn till andra klasar som också ska passa in, jag måste ha en instruktör som kan de dagar som jag planerat att ha klassen samt att jag måste se historiskt hur klassen har fungerat tidigare.

Är det bara jag som fått för mig att det är typiskt ”svenskt” att köra denna typ av ”utpressning”?

bli galen

 

Kommentera

