Planerar vårschema

Jaha, då är julschemat för gruppträningen snart igång och både jag och instruktörerna är nöjda med hur det ser ut. Bara att hoppas att medlemmarna blir nöjda också. Förra året så flyttade jag ett Zumbapass en timme framåt och fick massor med klagomål för detta. ”Zumba har alltid legat klockan 19.00 på tisdagar”. Folk tittar tydligen inte så noga när det kommer ut ett nytt schema. Tror bara de tittar efter de klasser som de brukar ta och så utgår de helt enkelt från att tiden är den samma.

Men i har jag lärt av förra årets misstag så år har jag inte flyttat några tider på klasser. Utan antingen får se stå kvar på samma tid och dag eller så tog jag bort dem helt. Enda dagarna som är helt annorlunda är julafton, annandag jul och nyårsafton. Men då hoppas jag verkligen att folk kollar lite extra på tiderna eftersom hela gymmets öppettider är begränsade.

I år har vi också gjort julspecial på spinningen och gör 90 minuter och det är bara jullåtar. Så det tror jag verkligen kan bli ett riktigt bra pass. Så instruktörerna (det kommer vara två stycken som instruerar för att göra det extra festligt) kommer att ha tomteluva och tomteskägg på sig. De pratade om att ha tomterock också på sig men jag tror det blir lite väl varmt för dem. Men det värmer verkligen i hjärtat att se hur mycket engagemang de lägger ner på detta event för medlemmarna.

Julspinning

Kommentera

